måndag 27 januari 2014

Sista dagen på jobbet

I lördags gjorde jag min sista dag på jobbet. Det kändes konstigt att åka ut genom grindarna till sjukhuset och veta att jag troligen inte skulle åka in genom dem igen. Nu tas projektet över av Ellinor Ädelroth. Precis som jag är hon pensionär. Istället för en Göteborgare blir det en Ume-bo. Det bli gör-bra.

Projektet startade 1 jan 2004. Under tio år har 32 247 fått hjälp genom det. Av dem har 19 176 varit utsatta för sexuellt våld.

Arbetet fortsätter under 2014, men nu utan mig. Fast även om jag inte är med fysiskt i fortsättning, är jag ändå med. Det kan inte bli på något annat sätt.

I morgon tar jag mig till huvudstaden Kigali i grannlandet Rwanda. På kvällen bär det sedan av mot frun med flera kära.
Jag kommer att sakna den hängivna personalen. Foto: Matilda Hector